Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου 2010

0 Ξεπουλάνε όλα τα ΛΙΜΑΝΙΑ της χώρας !!!


«Προάγγελο παραχώρησης τμημάτων του Λιμένος Βόλου αποτελεί η εγκύκλιος του Υπουργείου Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου προς 54 συνολικά ΔΕΚΟ, ανάμεσά τους και περιφερειακά λιμάνια εθνικής σημασίας, τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν μετατραπεί σε Ανώνυμες Εταιρίες και στα οποία ο ένας και μοναδικός μέτοχος σε ποσοστό 100% είναι το Ελληνικό Δημόσιο και ειδικότερα τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομίας και Ναυτιλίας.

Συνολικά 54 ΔΕΚΟ, ανάμεσά τους και ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, μπαίνουν στο στόχαστρο του Υπουργείου …

Ειδικότερα στην εγκύκλιό του ο Υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου την οποία, όπως είπαμε, την γνωστοποιεί σε 54 ΔΕΚΟ, ανάμεσά τους και στο λιμάνι του Βόλου, σημειώνει, εκτός των άλλων πως "άμεση προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η συγκράτηση των δαπανών" και επικαλούμενος το Μνημόνιο, τους καθιστά κοινωνούς της κυβερνητικής απόφασης για "μείωση της άμεσης συμμετοχής του δημόσιου τομέα στις επιχειρήσεις". Στόχος μεταξύ άλλων, όπως λέει, είναι η δημιουργία ενός, περισσότερου ανοικτού και προσβάσιμου περιβάλλοντος για εγχώριους και ξένους επενδυτές σε συνδυασμό με την αύξηση της αποτελεσματικότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών».

Σημειώνεται πως η εγκύκλιος Παπακωνσταντίνου εκτός από   τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου   αποστέλλεται ακόμη και στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Ελευσίνας,  της Ηγουμενίτσας,  του Ηρακλείου, της Καβάλας, της  Κέρκυρας,  του Λαυρίου, των Πατρών και της Ραφήνας.
Τα παραπάνω που συμπεριλαμβάνονται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Ταχυδρόμος του Βόλου» δείχνουν την βιασύνη της κυβέρνησης του Μνημονίου να ξεπουλήσει όσο πιο γρήγορα γίνετε την δημόσια περιουσία που απέμεινε στους ξένους και ντόπιους κεφαλαιοκράτες. 


0 ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ: Η Cosco φέρνει «κίτρινα μεροκάματα»...




Μετά τις τυμπανοκρουσίες για την «επιτυχημένη» παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ του λιμανιού του Πειραιά στην Cosco Pacific Ltd, την επίσκεψη του captain Wei με την 16μελή κουστωδία του τον Μάιο, επικρατεί σιγή ιχθύος από την κυβέρνηση, καθώς αυτή ολοκλήρωσε το «έργο» της. Ο πρόεδρος του ΟΛΠ  
Γ. Ανωμερίτης ανακοινώνει κατά καιρούς την πορεία των οικονομικών του προβλήτα Ι, που ανήκει στον οργανισμό. Μιλά για κέρδη, που και ο ίδιος γνωρίζει πως θα ήταν πολύ περισσότερα, εάν ο οργανισμός διατηρούσε τον προβλήτα ΙΙ και με φωνή ασθενική δηλώνει πως ο ΟΛΠ προς το παρόν δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την δυναμική του προβλήτα ΙΙ, ούτε την Cosco Pacific Ltd, αφήνοντας να πλανάται στον αέρα μια υπόνοια.
Όντως ο ΟΛΠ με τον προβλήτα Ι, ο οποίος μέχρι τις αρχές Ιουνίου ήταν υπό αναβάθμιση, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τον προβλήτα ΙΙ, που παραχωρήθηκε στην Cosco Pacific Ltd για 30+5 χρόνια. Κι αυτό επειδή ο προβλήτας ΙΙ είναι πολύ μεγαλύτερης χωρητικότητας από τον προβλήτα Ι και επειδή ο ΟΛΠ μέσα από την σύμβαση παραχώρησε όλες τις εγκαταστάσεις και κυρίως την πελατεία του. Παρά, λοιπόν, τις διαβεβαιώσεις του κ. Ανωμερίτη πως ο ΟΛΠ θα κατορθώσει να ξαναμπεί δυναμικά στην αγορά και θα ανακτά την παλιά του πελατεία, αυτό δεν φαίνεται πως μπορεί να συμβεί και για έναν ακόμη λόγο. Η Cosco διατηρεί χαμηλότερες τιμές για την εκφόρτωση και παραμονή των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι. Μαζί με αυτό έρχεται να προστεθεί και κάτι ακόμη πιο σημαντικό. Η Cosco επιχειρεί να φέρει κόκκινα μεροκάματα στο λιμάνι του Πειραιά.
Αν και η λιμενεργασία είναι νομοθετικά κατοχυρωμένη με βάση τις διεθνείς συμβάσεις του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (αρ. 137,145) και πιστοποιείται μέσα από ένα κατάλογο προαπαιτούμενων προσόντων και μία διαδικασία εκπαίδευσης, αυτό μάλλον φαίνεται να είναι ένα ωραίο παραμυθάκι για τους διευθύνοντες του ΣΕΠ ΑΕ (η θυγατρική της Cosco στην Ελλάδα). Κι αν υπάρχουν επιφυλάξεις για το κατοχυρωμένο της λιμενεργασίας το παράδειγμα της Αμβέρσας έρχεται ως επιβεβαίωση.

Το παράδειγμα της Αμβέρσας :
Στο λιμάνι της Αμβέρσας, όπου δραστηριοποιείται και εκεί η Cosco και ο χώρος που έχει δεν υπερβαίνει το 20% του εμπορικού λιμανιού, η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να τηρεί το θεσμικό πλαίσιο. Στην Αμβέρσα υπάρχει μια τριμερής επιτροπή, η οποία αποτελείται από τους εκπροσώπους των εταιρειών που διαχειρίζονται τερματικούς σταθμούς στο λιμάνι της Αμβέρσας, τους εκπροσώπους των συνδικάτων των λιμενεργατών και από τον εκπρόσωπο του Υπουργείου Εργασίας. Αυτή η επιτροπή εξειδικεύει το πλαίσιο των εργασιακών σχέσεων και είναι υποχρεωτικά αποδεκτό από όλα τα μέρη. Οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας (ΣΣΕ) που υπογράφονται εντός του πλαισίου αυτής της επιτροπής έχουν την ισχύ νόμου. Στις ΣΣΕ περιγράφονται με ακρίβεια τα αντικείμενα απασχόλησης, η εκπαιδευτική διαδικασία, τα ωράρια εργασίας, οι σχέσεις εργασίας, οι αμοιβές, οι κοινωνικές παροχές, οι άδειες.

Στο πλαίσιο αυτής της επιτροπής λειτουργεί ένα Μόνιμο Γραφείο, στο οποίο και τα 3 μέρη εκπροσωπούνται ισότιμα και το Γραφείο ασχολείται με την σωστή εφαρμογή των εργασιακών σχέσεων. Παρεμβαίνει στις όποιες διαμάχες υπάρχουν στο χώρο δουλειάς και οι αποφάσεις του είναι δεσμευτικές για όλα τα μέρη.
Όλοι οι εργοδότες στο λιμάνι της Αμβέρσας, που απασχολούν λιμενεργάτες είναι μέλη του Συνδέσμου Εργοδοτών του Λιμένα της Αμβέρσας (CEPA). Αυτό το όργανο έχει την ευθύνη της συλλογικής διαπραγμάτευσης με τα σωματεία σχετικά με τους μισθούς και τις συνθήκες εργασίας των λιμενεργατών. Έχει, επίσης, την ευθύνη της διαχείρισης του προσωπικού και της μισθοδοσίας, που σχετίζονται με τους λιμενεργάτες και την επίτευξη των κοινωνικών υποχρεώσεων, που πηγάζουν από την εργατική νομοθεσία και τις ΣΣΕ.

Οι λιμενεργάτες στην πλειοψηφία τους ανήκουν σε ένα από τα 3 συνδικάτα, που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι και έχουν διαμορφώσει ένα κοινό μέτωπο. Αυτό διαπραγματεύεται για λογαριασμό όλων. Επίσης, όλοι οι λιμενεργάτες είναι εντός μίας «δεξαμενής» (pool system), από την οποία υποχρεωτικά σε ημερήσια βάση οι εταιρείες αντλούν προσωπικό. Ο αριθμός των εργαζομένων είναι ελεγχόμενος και κατά κανόνα δεν υπάρχει υπερπροσφορά.

Οι χρήστες του λιμένα δεν ανταγωνίζονται μεταξύ τους στηριζόμενοι στο φτηνό εργατικό δυναμικό και στην επισφάλεια. Ο μεταξύ τους ανταγωνισμός αναπτύσσεται σε άλλους τομείς. Πέρα από το νομοθετικό πλαίσιο, που επιβάλλει μία ρύθμιση, έχει γίνει αντιληπτό από τους εργοδότες ότι η εισαγωγή μηχανημάτων στην παραγωγική διαδικασία, έχει αυξήσει το κόστος της επένδυσης κατακόρυφα, πράγμα που απαιτεί μεγαλύτερο βαθμό εξειδίκευσης.
Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι το οποιοδήποτε ατύχημα στοιχίζει πολύ περισσότερο από ότι στο παρελθόν. Η ένταση και οι ρυθμοί στου χώρους εργασίας επίσης έχουν αυξηθεί πάρα πολύ. Ωστόσο, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος ατυχήματος είναι προτιμότερο να δοθεί έμφαση στην εκπαίδευση του προσωπικού. Η εξειδίκευση και η επισφάλεια δεν συμβαδίζουν. Έτσι, λοιπόν, οι εργαζόμενοι λιμενεργάτες κινούνται μέσα σε ένα σαφές πλαίσιο κανόνων έχουν ένα ικανοποιητικό επίπεδο αμοιβών και οι θέσεις εργασίας τους είναι διασφαλισμένες σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό. 


Το παράδειγμα του προβλήτα ΙΙ
στο λιμάνι του Πειραιά
Με την έναρξη της ισχύος της σύμβασης παραχώρησης, η ΣΕΠ Α.Ε. προχώρησε στην πρόσληψη μικρού αριθμού χειριστών, που σε γενικές γραμμές είχαν τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα. Ωστόσο, έπρεπε να περάσουν από μία συντομότερη διαδικασία εκπαίδευσης, προτού μπουν στην παραγωγική διαδικασία. Το προσωπικό αυτό σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης έπρεπε να εκπαιδευτεί στην σχολή του ΟΛΠ, που θα έδινε και την τελική βεβαίωση για την καταλληλότητα του εκπαιδευόμενου πριν αυτός μπει στην παραγωγική διαδικασία. Αυτό δεν έγινε, και η ΣΕΠ επέλεξε να εκπαιδεύει εργαζόμενους μόνη της.
Τον Ιούνιο, που τελείωσε η περίοδος συγκατοίκησης με τον ΟΛΠ, η ΣΕΠ υπέγραψε διετή συμφωνία με τη ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ Α.Ε. (θυγατρική του ομίλου ΕΛΓΕΚΑ) για να της παρέχει προσωπικό. Η ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ με τη σειρά της προμηθεύεται το προσωπικό, που προμηθεύει στη ΣΕΠ από ένα αριθμό υπεργολάβων. Σήμερα, η ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ έχει υπογράψει συμβάσεις με 5 υπεργολάβους, που ο καθένας από αυτούς έχει έως 50 άτομα προσωπικό και προμηθεύει αδιακρίτως εργάτες, οδηγούς και χειριστές μηχανημάτων.
Αρκετοί από αυτούς που χειρίζονται μηχανήματα, δεν έχουν τα τυπικά προσόντα, η εκπαίδευσή προχωρεί παράλληλα με την απασχόλησή τους. Οι χειριστές μηχανημάτων υπογράφουν ατομικές συμβάσεις εργασίας και θεωρούνται μισθωτοί. Οι οδηγοί και οι εργάτες θεωρούνται ημερομίσθιοι. Από 1.8.2010 με τη «σύμφωνη γνώμη» τους οι συμβάσεις τους άλλαξαν και από εργαζόμενοι έγιναν εκ περιτροπής απασχολούμενοι. Οι χειριστές απασχολούνται 4 ημέρες την εβδομάδα ενώ οι οδηγοί και οι εργάτες 3 ημέρες την εβδομάδα και έως 12 ημέρες το μήνα.
Κανείς από αυτούς δεν θεωρείται λιμενεργάτης. Οι εργάτες δεν ασφαλίζονται και δεν αμείβονται με τις συμβάσεις των φορτοεκφορτωτών, και βεβαίως δεν εντάσσονται στα βαρέα και ανθυγιεινά. Αμείβονται και ασφαλίζονται σαν ανειδίκευτοι εργάτες. Μέρος της ημερήσιας αμοιβής τους είναι αδήλωτο. Το μεροκάματό τους είναι 50 ευρώ εκ των οποίων τα 16 είναι αδήλωτα.
Εσωτερικός κανονισμός εργασίας δεν υπάρχει. Συλλογικό όργανο που να τους εκπροσωπεί δεν υπάρχει. Η θέση τους είναι εξαιρετικά επισφαλής. Η Επιθεώρηση Εργασίας μετά από καταγγελίες τον τελευταίο καιρό έχει κάνει αρκετές επισκέψεις στο χώρο προσπαθώντας να κατανοήσει τι συμβαίνει. Οι πλέον εκτεθειμένοι είναι οι εργολάβοι και αυτοί από ότι φαίνεται θα έχουν τις συνέπειες. Η ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ και η ΣΕΠ προς το παρόν δεν θίγονται, πέρα από την αναστάτωση που προκαλείται κάθε φορά που η Επιθεώρηση έρχεται στο χώρο και την εσπευσμένη αλλαγή σκηνικού την οποία υποχρεώνονται να κάνουν.
Στην Ελλάδα μέχρι πρόσφατα επειδή τα λιμάνια ανήκαν στο Δημόσιο δεν υπήρχε ίσως έντονη αναγκαιότητα για να αναγνωριστεί και να πιστοποιηθεί το επάγγελμα. Ωστόσο η σύμβαση παραχώρησης που αυτή τη στιγμή ισχύει στο Λιμάνι του Πειραιά άλλαξε ριζικά το τοπίο. Η κυβέρνηση οφείλει να σπεύσει να ρυθμίσει αυτό το πρόβλημα. Η Cosco δεν νομιμοποιείται να ξαφνιαστεί, καθώς γνωρίζει τις εργασιακές σχέσεις που επικρατούν στο χώρο των λιμανιών σε όλη την Ευρώπη. 

                                                                        Ηλέκτρα Βισκαδουράκη

0 Από τηλε-Ιεροεξέταση πέρασε, ο ''παπουτσοβόλος'' ιατρός...

Πηγή: 


 Ένας Στέργιος ξεσκέπασε τους άθλιους παπαγάλους των καναλιών.
Δείτε με προσοχή τα δύο video που ακολουθούν και θα καταλάβατε το βρώμικο ρόλο των υπηρετών του συστήματος...


Δικαίως ο κ. Παπαχρήστος και η κα Κοραή κέρδισαν με αυτήν την εκπομπή μια θέση δίπλα στον Πρωθυπουργο...

Αν νικήσετε ρε γομάρια, η θέση θα έχει και καρέκλα...


Αν χάσετε όμως, η θέση θα έχει σκαμνί... και σκοινί.... και σαππούνι....



 


Στο δεύτερο video παρατηρήστε την ανίερη συμμαχία, την υποκρισία και την αμετροέπεια των βουλευτών (δυστυχώς αυτούς έχουμε) κατά του κοινού εχθρού,  παρότι κάποιοι από αυτούς συμφωνούν μαζί του. 

Παρατηρήστε τον περιβόητο συνδικαλιστή του ΠΑΣΟΚ και μετέπειτα βουλευτή και υπουργό σε  "reality show"  μεταμεσονύχτιας εκπομπής... Ά, ρε ... "ψήφος που πήγε χαμένη"...

 

Δεν ξέρω άν η ενέργεια του γιατρού, αποτελέσει έναυσμα για περαιτέρω αντιδράσεις, όμως πήρε διαστάσεις λόγω BBC, και πάντως ενόχλησε όλους τους κοινοβουλευτικούς και τους παπαγαλοδημοσιογράφους, άρα ήταν στην σωστή κατεύθυνση! Και ενόχλησε όλους, διότι είναι όλοι ένοχοι και όλοι είδαν το παπούτσι αυτό να κατευθύνεται κατά πάνω τους!

Αλλά και για έναν άλλο λόγο.

Διότι είδαν και τον συμβολισμό, ότι ο λαός θα τους βάλει τα δυό πόδια σε ένα παπούτσι, αλλά κυρίως ότι μέσα σ΄αυτό το παπούτσι, βρίσκονταν όλα τα πόδια των Ελλήνων που σε εύθετο χρόνο θα τους κλωτσήσουν έξω από την χώρα μας που βάναυσα προσβάλλουν και ανενδοίαστα πωλούν!!!
                                    
                                                      ΓΑΠ...
                ...«Να φοβάσαι τους μονοσάνδαλους»!!!


Δείτε επίσης : Η σκηνοθεσία του παπουτσιού και ο ΤΣΕ Βιτάλης τρόμαξαν την κυβέρνηση ???    

  Δείτε επίσης :  
Η κίνηση του γιατρού να πάει στο bbc τους αιφνιδίασε...
    



0 Η Ελλάδα έχει πολύ μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη από ό,τι νομίζετε! ( Sir Samuel Brittan)

 
Όταν ο Σερ Σάμιουελ Μπρίταν ( Sir Samuel Brittan) εμφανίζεται σε μια κοινωνική εκδήλωση οι πολιτικοί και επιχειρηματίες διακόπτουν την κουβέντα τους και τρέχουν να του μιλήσουν και να ζητήσουν την άποψη και συμβουλή του. Διότι ο «πρύτανης του οικονομικού ρεπορτάζ», όπως αποκαλείται ο Βρετανός αναλυτής των Financial Times, έχει πάντα να κάτι να πει που ξεφεύγει από τα στενά όρια της συμβατικότητας. Όπως στην αποκαλυπτική συνέντευξη που παραχώρησε στo newstime.gr, όπου συμβουλεύει -έμμεσα- την ελληνική κυβέρνηση… να μην παίρνει στα σοβαρά τις εντολές της Γερμανίας.



Ε)Πως κρίνετε τα μέτρα της ελληνικής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της κρίσης;


ΣΜ) «Δεν θα πω στην ελληνική κυβέρνηση τι πρέπει να κάνει. Πρέπει να κάνει ότι είναι αναγκαίο για να υπάρξει η εσωτερική ισορροπία. Πάντως θα πρέπει να επισημάνω ότι το ελληνικό κράτος έχει πολύ μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη έναντι της Γερμανίας από ότι νομίζει. Η Γερμανία –και η γραφειοκρατία των Βρυξελλών-έχουν μεγάλα συμφέροντα στην διατήρηση του ευρώ και τρέμουν με την ιδέα ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να εγκαταλείψει την ευρωζώνη. Φοβούνται ίσως περισσότερο την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ από ότι η ίδια η Ελλάδα ! Οι Έλληνες δεν χρειάζεται να κάνουν αυτά που τους λένε οι Γερμανοί. Αντιστάθηκαν στους Γερμανούς στο παρελθόν και μπορούν να το κάνουν και τώρα! Αν η Ελλάδα αφήσει την ευρωζώνη αυτό που θα συμβεί είναι ότι στην αρχή θα πρέπει να πληρώσει πολύ υψηλά επιτόκια στις παγκόσμιες αγορές-μέχρι να σταθεροποιηθεί το νόμισμα της. Από την άλλη πλευρά το κόστος του να ακολουθήσετε αυτά που σας λένε οι Γερμανοί η ΕΚΤ η το ΔΝΤ θα είναι τεράστια ανεργία. Δεν είμαι υπέρ της αποχώρησης της Ελλάδας από την ευρωζώνη αλλά αν το έκανε δεν θα καταδίκαζα την πράξη της. Επαναλαμβάνω ότι απειλώντας με έξοδο από το ευρώ η Ελλάδα έχει τεράστια διαπραγματευτικά πλεονεκτήματα».

Ε) Η Ελλάδα μπήκε χαριστικά στην ΕΟΚ, χαριστικά στην ΟΝΕ, παραβίασε το Σύμφωνο Σταθερότητας και επιπλέον έδινε ψεύτικα στοιχεία για να μπορεί να δανείζεται. Πολλοί θα έλεγαν ότι είναι κάπως ανήθικο μετά από όλα αυτά να αρχίσει και να εκβιάζει όπως προτείνετε;


ΣΜ) « Ίσως είναι λίγο ανήθικο αλλά υπάρχουν και μεγαλύτερες ανηθικότητες στον κόσμο, όπως πχ. να βασανίζεις αιχμαλώτους πολέμου! Μοιάζει κάπως με την Ιστορία του Δαβίδ με τον Γολιάθ. Προφανώς ο Δαβίδ λειτούργησε κάπως ανέντιμα στον τρόπο που αντιμετώπισε τον Γολιάθ αλλά αυτή είναι μια ανηθικότητα με την οποία μπορώ να ζήσω!»

Ε) Τι πιστεύετε για τις επιθέσεις του Έλληνα πρωθυπουργού εναντίον των κερδοσκόπων;


ΣΜ) «Το να επιτίθεσαι εναντίον των κερδοσκόπων είναι εύκολο...δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι οι κερδοσκόποι ευθύνονται για τα προβλήματα της χώρας σας. Αλλά αν αρέσει στον πρωθυπουργό σας να επιτίθεται στους κερδοσκόπους γιατί όχι, με γεια του και χαρά του, απλά πρόκειται για μια πράξη αποπροσανατολισμού.»

Ε) Μας λέει τίποτα η σημερινή κρίση για την βιωσιμότητα του ευρώ;


AM) «Πάρα πολλά. Ότι π.χ. δεν ήταν ένα ολοκληρωμένο εγχείρημα. Η ιδέα ενός κοινού νομίσματος χωρίς κοινή κυβέρνηση και κοινή δημοσιονομική πολιτική ήταν μια καταστροφική συνταγή. Αυτή την κρίση που βιώνουμε σήμερα την προέβλεψαν πάρα πολλοί οικονομολόγοι. Διαβάστε τι έγραφε ο Φρίντμαν πριν από 10 χρόνια: Είχε προβλέψει με κάθε λεπτομέρεια αυτά που βιώνουμε σήμερα!»

Ε) Πιστεύετε ότι η δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου θα βοηθήσει στην υπέρβαση της κρίσης;


ΣΜ) «Για την δημιουργία του θρυλούμενου Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου θα απαιτηθούν νέες συνθήκες και νομοθεσίες και δεν υπάρχει καμιά ισχυρή διάθεση από τις κυριότερες Ευρωπαϊκές χώρες να το κάνουν. Όταν ολοκληρώθηκε η Συνθήκη της Λισσαβόνας μας έλεγαν ότι αυτή θα ήταν η τελευταία συνθήκη. Δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι υπάρχει μια τεράστια ευρωπαϊκή γραφειοκρατία (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διπλωμάτες κλπ) της οποίας τα συμφέροντα ταυτίζονται με την αύξηση της δύναμης των Βρυξελλών.»

 Ε) Πως βλέπετε την ευρωζώνη μετά από είκοσι χρόνια;


ΣΜ) «Πριν από 10 χρόνια ήλπιζα ότι η ίδρυση της ΟΝΕ θα οδηγούσε στην εξομοίωση του κόστους της εργασίας στις διάφορες χώρες .Αυτό δεν συνέβη. Ορισμένες χώρες όπως π.χ. η Γερμανία κατάφεραν και είναι μπροστά σε αυτό τον τομέα έχοντας καθηλώσει το κόστος εργασίας ενώ άλλοι όπως τα «γουρούνια» είναι πίσω. Αν τα πράγματα συνεχίσουν όπως σήμερα δεν προβλέπω μακροπρόθεσμα την επιβίωση της ευρωζώνης. Μια πιθανότητα είναι ότι η Γερμανία, η Γαλλία και ορισμένες άλλες χώρες θα γίνουν ο πυρήνας ενός νέου ευρώ ενώ οι Μεσογειακές χώρες θα ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο.»

Ε) Σήμερα οι απόψεις σας ακολουθούν περισσότερο την σκέψη του (νεοφιλελεύθερου) Χαγιεκ η του (σοσιαλφιλελεύθερου) Κέινς;


ΣΜ) «Τον Χάγιεκ το διαβάζω κυρίως για την πολιτική του φιλοσοφία, τον Κέινς για τα οικονομικά. Φυσικά δεν είμαι σκλάβος των απόψεων κανενός.» 

                        
                                                               Τάκης Μίχας        

Δημοφιλείς Aναρτήσεις:

Related Posts with Thumbnails

Αρχειοθήκη ιστολογίου